Algemene voorwaarden
Versie: 2025.01
Laatst bijgewerkt: 29 mei 2024
1. Definities
1.1. Dienstverlener: Verwijst naar tv-reparatie.nl en tvreparatieservice.nl, de onderneming die verantwoordelijk is voor de reparatie van televisies.
1.2. Klant: Verwijst naar de natuurlijke persoon of rechtspersoon die de diensten van de Dienstverlener inhuurt voor de reparatie van een televisie.
2. Aanmelding & Offerte
2.1. De Klant meldt de reparatie online aan via het aanvraagformulier op de website.
2.2. Binnen één (1) werkdag na aanmelding ontvangt de Klant per e-mail een reparatieadvies. Indien de melding geen schade betreft, wordt tevens een vrijblijvende offerte meegestuurd.
2.3. Alle offertes zijn vrijblijvend, tenzij anders vermeld. Kosten worden altijd volledig vooraf gecommuniceerd en werkzaamheden worden pas na akkoord van de Klant uitgevoerd.
3. Prijsbepaling & Onderzoekskosten
3.1. De prijs voor de reparatiediensten wordt mede bepaald op basis van de inspectie door middel van ons online reparatieformulier. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om dit formulier zo zorgvuldig en waarheidsgetrouw mogelijk in te vullen.
3.2. Onze prijsopgaves bestaan uit een totaalbedrag waarin materiaalkosten, voorrijkosten en werkuren inclusief btw zijn berekend. Dit is een vaste totaalprijs, zodat de Klant niet voor onverwachte bijkomende kosten komt te staan.
3.3. Indien bij nadere inspectie blijkt dat de aard van de aangemelde reparatie afwijkt van de oorspronkelijke melding, stuurt de Dienstverlener een nieuwe offerte. De reparatie wordt pas na akkoord op deze nieuwe offerte uitgevoerd.
3.4. Indien de Klant annuleert of de reparatie onverhoopt niet mogelijk blijkt, worden onderzoekskosten in rekening gebracht. De hoogte van deze onderzoekskosten wordt vermeld in de offerte.
3.5. Indien het formulier voor vrijblijvend reparatieadvies is gebruikt voor een schadegeval (bijvoorbeeld schermschade door een inslag), wordt geen reparatiebedrag gegeven. Dergelijke schades vallen onder een afwijkende procedure en worden behandeld volgens het stappenplan voor schade.
4. Reparatie aan Huis
4.1. Wanneer de Klant akkoord is met de offerte, stuurt de Dienstverlener een voorgestelde datum en tijdvak waarop de tv gerepareerd kan worden.
4.2. Reparatie aan huis is alleen mogelijk indien er voldoende veilige en verantwoorde werkruimte beschikbaar is. De Dienstverlener gaat ervan uit dat hieraan wordt voldaan wanneer de Klant akkoord gaat met de offerte. De monteur beoordeelt ter plaatse of de situatie zich hiervoor leent.
4.3. De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om het product mee te nemen naar de werkplaats indien de werkruimte bij aankomst onvoldoende blijkt. In een dergelijke situatie zal overleg plaatsvinden met de Klant.
4.4. Mocht de Klant akkoord gaan met reparatie in de werkplaats na de constatering ter plaatse, dan worden transportkosten van €50 in rekening gebracht. Bij annulering van de reparatie op dat moment bedragen de voorrijkosten eveneens €50.
5. Reparatie in de Werkplaats
5.1. Bij reparaties op de werkplaats is het streven om deze binnen zeven (7) werkdagen af te ronden. Een langere duur kan voorkomen door afwijkende levertijden van onderdelen. De Klant wordt hierover tijdig en goed geïnformeerd.
5.2. Wij repareren de tv met nieuwe onderdelen of, indien nodig en verantwoord, met onderdelen uit gerecyclede tv’s. Wij gebruiken uitsluitend gerecyclede onderdelen als wij ervan overtuigd zijn dat dit de levensduur van de tv positief beïnvloedt. Ook wanneer de leverancier geen nieuwe onderdelen meer beschikbaar heeft, kunnen wij door het gebruik van gerecyclede onderdelen een tv mogelijk nog herstellen.
5.3. Wanneer de Klant ervoor kiest om gebruik te maken van een leen-tv, dient deze in oorspronkelijke staat te worden teruggegeven. De Klant is zelf verantwoordelijk voor het verwijderen van accounts, apps en overige privacygevoelige informatie. Eventuele schades aan de leen-tv dienen direct telefonisch of per e-mail te worden gemeld.
6. Betaling
6.1. Betaling geschiedt direct na voltooiing van de reparatie en aflevering van het gerepareerde product.
6.2. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw, voorrijkosten en onderzoekskosten.
6.3. Betaling is mogelijk via iDEAL (de Dienstverlener stuurt een betaallink naar het e-mailadres van de Klant), via een bankoverschrijving naar onze rekening, of contant.
7. Garantie
7.1. De Dienstverlener geeft de duur van de garantie op de betreffende reparatie aan in de offerte (meestal 1 of 2 jaar). De garantie gaat in vanaf de factuurdatum.
7.2. De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor gegevensverlies na reparatie. Dit kan voorkomen wanneer onderdelen met opslaggeheugen moeten worden vervangen. De Klant is zelf verantwoordelijk voor het maken van back-ups van belangrijke gegevens voorafgaand aan de reparatie.
7.3. Garantie wordt verleend op het terugkeren van de klacht zoals omschreven op de factuur, en omvat alle hiermee gepaard gaande kosten. De garantie geldt niet voor nieuwe klachten, noch voor eerdere klachten die reeds aanwezig waren vóór de reparatie maar door het oorspronkelijke defect niet zichtbaar waren.
8. Aansprakelijkheid
8.1. De Dienstverlener werkt met professioneel gereedschap en is gespecialiseerd in dit soort reparaties. Echter, elke reparatie brengt een klein, inherent risico met zich mee, waarvoor de Dienstverlener niet aansprakelijk kan worden gesteld.
8.2. De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schades die ontstaan tijdens het reparatieproces, in het bijzonder bij reparaties waarbij het LCD-paneel van de tv moet worden verwijderd. LCD-panelen zijn zeer kwetsbaar, en verwijdering kan door de constructie van het specifieke model risicovol zijn.
8.3. Televisies zijn kwetsbare apparaten die niet robuust zijn geconstrueerd. Daarom is de Dienstverlener niet aansprakelijk voor schade ontstaan tijdens transport en handling door de Klant.
8.4. De Dienstverlener vervoert producten met de grootste zorgvuldigheid en maakt gebruik van geschikte materialen om schade aan tv-toestellen te voorkomen. Desondanks is de Dienstverlener niet aansprakelijk voor schade tijdens transport of op de werkplaats, omdat bij defecte tv’s vaak moeilijk vast te stellen is of er andere, reeds aanwezige schades of kwetsbaarheden zijn.
9. Geschillen
9.1. Op alle geschillen met betrekking tot reparaties is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
9.2. Uitsluitend een Nederlandse rechter is bevoegd over deze geschillen te oordelen.